woensdag 20 juli 2016

Musthaves op reis: deel II (de tip van Meta)

Als nieuwbakken reiziger is het van tevoren best lastig inschatten welke items absoluut niet in je bagage mogen ontbreken. Daarom helpen ervaren Avantagangers je op weg. Je kon pas al lezen waarom een sjaal een echte musthave is op reis en vandaag krijg je van Meta een niet charmante, maar wel hele praktische tip!

Samen met de sjamaan in de jungle van de Mentawai eilanden.
Naam: Meta
Reiservaring in: India, Venezuela + ABC eilanden, Israël en Jordanië (deze 2 alleen niet met Avanta), Noord-Amerika en Canada, Sumatra (foto’s op het Mentawai-eiland Siberut genomen, in de jungle) en Chili. Suriname komt er over een maandje bij.
Must have item op reis: Dat is een lastige. Want natuurlijk is een touw en een zakmes iets wat ik elke vakantie veel gebruik. Maar als ik moet kiezen is het toch een heuptasje. Ik ben nog geen vakantie zonder geweest. Niet charmant maar heel handig. Je belangrijke spullen zitten niet grijpklaar in een rugtas die je moeilijk in de gaten kan houden, maar draag je op deze manier redelijk veilig voor je. Ook stop ik altijd mijn cameraatje in dit tasje. Dit werkt natuurlijk alleen als je een kleine camera meeneemt. Ook neem ik altijd Uno mee, want dit is ook leuk om aan mensen in andere landen te leren. Ik heb zelfs wel eens dit spel bij mensen achter gelaten. En voor de moeilijke drinkers zoals ikzelf (degene die geen water lusten): Neem een flesje geconcentreerde aanmaaklimonade mee. Dan drink je toch gemakkelijker de vereiste hoeveelheid vocht op.

Dit laat je beter thuis: Voor de dames; mooie jurkjes. Klimmen kan je er lastiger mee, en je hebt toch niet vaak de kans om ze te showen. Een afritsbroek en een rok die tegen een stootje kan, zijn veel praktischer.

Hier zijn we kinderen in de jungle Uno aan het leren.

Er komen nog meer goede inpaktips aan op deze blog so stay tuned:-)

Geen opmerkingen: