vrijdag 1 juli 2016

Musthaves op reis: deel I (de tip van Aukelien)

We lanceren een nieuwe serie op onze weblog! Ervaren Avantagangers geven hun allerbeste bagagetips: wat mag niet in je backpack ontbreken en welk item laat je juist thuis?
Deelnemer Aukelien trapt af en tipt een heel multifunctioneel item.

Als ‘zigeuner’ met Avanta op reis. De term ‘zigeuner’ heb ik overigens niet zelf bedacht. De Kazachen gebruikten die bijnaam. Tja… wisten de Kazachen veel dat een Volkswagen busje voor Hollandse begrippen super hip is.

Naam: Aukelien

Reiservaring met Avanta in: Noorwegen, Marokko, Israël, Rusland, Kazachstan en Oekraïne.

Must have item op reis: Een sjaal mag niet ontbreken op reis. Ik was erg blij dat die tijdens mijn laatste Avanta reis naar Rusland, Kazachstan en Oekraïne in mijn backpack zat. De sjaal was ideaal als bescherming van mijn haar en huid tegen zon, wind, stof en zand. We sliepen meestal onder de prachtige sterrenhemel. Dan legde ik de sjaal regelmatig over mijn hoofd tegen de wind of de muggen. En verder kun je de sjaal gebruiken als handdoek, strandlaken of kussen. En niet te vergeten: de sjaal camoufleert je ongewassen haren. Met een sjaal kun je zelfs na twee weken wildkamperen nog enigszins charmant op de foto:-)
Deze must have gaat gegarandeerd mee met mijn volgende Avanta reis naar Nepal.

Dit laat je beter thuis: Slechte wandelschoenen, lees: sneakers met een dunne zool. Als je blaren wilt voorkomen en niet na drie dagen lopen (in mijn geval door Israël), het gevoel wilt hebben dat je alleen nog pijnlijke stappen kunt zetten, zorg dan dat je goede wandelschoenen aantrekt. Je kunt beter je leuke sneakers thuis laten in ruil voor je minder mooie, maar meer comfortabele wandelschoenen.



Volgende week vind je hier weer een nieuwe bagagetip van een andere ervaren deelnemer!

Geen opmerkingen: