woensdag 30 mei 2012

Peter gaat naar India en Nepal


Vorige week kon je hier al lezen waarom Dianne deze zomer naar Kazachstan hoopt te gaan. Deze week vertelt deelnemer Peter waarom hij uit al die verschillende reizen de keuze heeft gemaakt voor India en Nepal. 

Peter (links) vorig jaar zomer in Cuba. Onderweg in een klein dorpje wordt een potje domino gespeeld met de locals

"Ik heb voor de reis naar India  en Nepal gekozen, omdat het mij een mooie combi-reis lijkt tussen cultuur en actief bezig zijn in de natuur.  Aan de ene kant maak je kennis met de Boeddhistische cultuur in Nepal en India en aan de andere kant maak je een trekking in de Himalaya. Sowieso verwacht ik dat je in Nepal qua natuur een hoop verschillen zult zien omdat in de laagste gedeelten van het land tropisch regenwoud is en aan de andere kant het hoog gebergte met eeuwige sneeuw.  Dit wordt voor mij ook de eerste keer dat ik naar een Aziatisch land ga.  

Ik verwacht verder ook dat het een reis wordt met grote tegenstellingen. Dat je de ene dag in tropisch regenwoud met 30 graden rondloopt en een paar dagen later met je schoenen in de sneeuw zal staan. Qua voorbereiding ben ik me op het moment aan het inlezen over Nepal, zodat op het moment dat ik er ben toch een hoop zaken en gebruiken kan plaatsen in hun context." 

Peter geniet van prachtig weer en sneeuw, afgelopen meivakantie in Noorwegen
Lijkt het je wat om op de rug van een olifant het oerwoud te verkennen, eeuwenoude kloosters en tempels te bezoeken en een trektocht door de Himalaya te maken? Geef je dan snel op!

Geen opmerkingen: