woensdag 14 december 2011

Foto's met een verhaal

Hoe meer je reist, hoe meer verhalen en foto’s je verzamelt. Foto’s die gemaakt zijn in alle uithoeken van de wereld en verhalen over bijzondere ontmoetingen en spannende momenten.
Hoewel Joke nog maar een paar jaar geleden begon met reizen, heeft ze nu al een rugzak vol mooie herinneringen.

"Deze foto is genomen in Burundi. We hadden daar tijdens de reis maar één blanke gezien dus wij waren echt een bezienswaardigheid voor de lokale bevolking. Op een gegeven moment reden we door een bos en stopten we even om koffie te drinken. Plotseling werden we omringd door bosjesmannen die op hun hurken om ons heen gingen zitten. Ze waren doodstil en bekeken ons van top tot teen. Wij werden er verlegen van. We zaten echt elkaar te bekijken. Ik pakte wat foto's van mijn kleinkinderen erbij en toen kwamen ze allemaal om me heen staan. De vrouwen begonnen druk te kwebbelen en de foto werd aan iedereen doorgegeven. Het ijs was gebroken."


"Deze foto is gemaakt in Zambia. Mijn man wilde even een foto van mij alleen maken, maar plotseling kwam deze meneer erbij staan. Daarna pakte hij nog snel z'n fiets en toen riep hij zijn vrouw er ook nog bij. Het moest allemaal mee op mijn foto. Leuke dingen!"


"Hier zijn we in Argentinie. Deze kraan zat wel erg hoog."

"Een waterpomp in Zambia. Ik heb bewondering voor de vrouwen die dagelijks moeten pompen. Dat is heel erg zwaar werk!"

"Ook dit is in Argentinie. Helaas was m'n tas kwijtgeraakt tijdens de reis. Zodoende kocht ik wat niet passende kleding in de plaatselijke supermarkt. Het kon de pret niet drukken."


"Deze foto is gemaakt in Saudi-Arabie. Ik moest daar een hoofddoek op en mocht mannen niet in de ogen kijken. Ik heb nog vaak teruggedacht aan de vrouwen daar. Een vrouw is daar zo weinig waard, dat heeft veel indruk op me gemaakt."

Binnenkort zie je Joke ook in de reisgids van Avanta. Deze wordt over enkele weken bij je thuis bezorgd!

Geen opmerkingen: