dinsdag 20 juni 2017

Avanta stories nr. 7: een naamgenootje in Afrika

Over bijzondere ervaringen gesproken! Lees het verhaal van Lianne, die wel iets heel moois meemaakte tijdens haar Avantareis naar Gambia, eerder dit jaar.

Lianne en Liann
"We kregen een rondleiding door het ziekenhuis in Brikama, in Gambia. Via de verloskamers kwamen we op de kraamafdeling. Nou ja, verloskamers; het waren slechts hokjes van 1 bij 1 met een gordijntje ertussen. De pijn van de bevallingen was luid en duidelijk te horen. We liepen gewoon door de ruimte met hoogzwangere vrouwen die midden in de weeën de juiste houding probeerden te vinden. Op de kraamafdeling gingen we met een paar baby's op de foto. Ik raakte in gesprek met een kraamvrouw. Ze was erg lief en flink. Hoe oud haar dochtertje precies was weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat ze zeker nog geen week op deze wereld was.
De moeder vroeg: 'What's your name'? Ik zei: 'Liann'. Toen antwoordde ze: 'Then I call her Liann!' Ze straalde toen ze het zei. Ik ging met haar en mijn kleine naamgenootje op de foto. Toen we afscheid hadden genomen riep ze een reisgenootje dat ze haar dochter Liann had genoemd. Helaas heb ik geen contactgegevens van de moeder. Dit vind ik erg spijtig. Toch ben ik erg blij met deze ervaring en ik kijk nog regelmatig naar de foto's."

Op de kraamafdeling

De kersverse mama, Lianne en baby Liann
Een van de andere baby's op de kraamafdeling
Met dank aan Lianne voor het delen van haar bijzondere verhaal!

Geen opmerkingen: