donderdag 24 september 2015

De favoriete reisbestemming van: reisleider Mirelle

Het blijft boeiend: ervaren reizigers die hun mooiste plekjes met ons delen. Vandaag reisleider Mirelle over haar favoriete continent waar 'het avontuur voor het oprapen ligt'.


Mijn favoriete bestemming is:
'Afrika'

En dit is de reden:
'Na een jaar in Tanzania te hebben gewoond, heeft Afrika mijn 'hart'. Het pure karakter van dit continent, de gastvrijheid en veelkleurigheid spreken mij ontzettend aan! Zomaar spontaan uitgenodigd worden voor een lunch of kopje thee zijn geen vreemde dingen in Afrika. En alleen al over de markt lopen is een 'avontuur' op zich. Naast cultuur is de natuur er ook prachtig! De witte stranden in Mozambique die we vorige jaar hebben bezocht, liggen me nog vers in het geheugen. En de ongereptheid van savannes (o.a. in Tanzania en Kenia) is geweldig.'

Als Avantaganger moet je hier zeker naartoe:
'Het avontuur ligt in dit continent voor het oprapen, in alle mogelijke vormen. De vele contacten met de lokale bevolking maken Afrika alleen al tot een geweldige Avanta-bestemming. Het 'pluk de dag' gehalte is hoog, en de relaxte manier van leven, heeft je als reiziger al snel te pakken.'

Dit mag je niet missen als je hier bent:
'Zomaar een aantal steekwoorden, gekoppeld aan verschillende Afrikaanse landen:
Mozambique: witte stranden met uitzicht op duikende walvisruggen bij Praia Tofo.
Zuid-Afrika: fiets door de sloppenwijken van Johannesburg.
Kenia: dans mee met de Masai.
Ethiopië: drink zelfgemaakte koffie in een hutje bij de Dorze-stam in het zuiden van Ethiopië.'

Mooi verhaal:
'Deze zomer mocht ik een reis begeleiden naar Rwanda, Kenia en Uganda. Toen ik een Keniaanse vriend van mij benaderde om even bij hen langs te gaan, reageerde hij direct erg enthousiast. Hij zou de hele week, of zelfs twee weken, vrij nemen om ons rond te leiden. Een typisch voorbeeld van Afrikaanse gastvrijheid!'

Reistip: 
'Wees alert voor Afrika-koorts ;-)'

Geen opmerkingen: