vrijdag 11 april 2014

Nieuw-Zeeland: prachtige natuur en gastvrije Kiwi's

Reisleider Caroline blikt terug op de reis naar Nieuw-Zeeland die ze begin dit jaar, samen met een Avantagroep, maakte.   


Een prachtig land met afwisselende natuur. Iedereen die in dit land is geweest zal dit volmondig beamen! Mooie kusten, groen heuvellandschap met schapen, fjorden, vulkanen, regenwoud, bergen en gletsjers. Afgelopen februari heb ik met nog 9 andere Avantagangers 3 weken in dit land rondgereisd. 




Maar als mij gevraagd wordt wat me het meeste is bijgebleven van de reis naar Nieuw-Zeeland, dan is dat de gastvrijheid van de kiwi’s. Zondagochtend gingen we naar een presbyteriaanse kerk. De ontvangst was hartelijk en we moesten ons vooral thuis voelen. Al snel bleek dat de vader van de dominee in de jaren 50 geëmigreerd was naar Nieuw-Zeeland wat hij aan het begin van de dienst maar al te graag aan de hele gemeente vertelde:-).  Na de dienst bleven we nog gezellig kletsen onder het genot van koffie, thee en versnaperingen. Een echtpaar nodigde ons uit voor een BBQ dus dat leek ons erg leuk.


Dat het niet alleen bleef bij een BBQ wisten we toen nog niet….



Het verbaasde me dat een echtpaar genoeg eten in huis heeft voor een groep van 10, en naar wat later bleek ook voor het avondeten en het ontbijt de volgende ochtend! Gastvrijheid ten top, waar iedereen van genoot! Ook het echtpaar vond het erg leuk om een groep Nederlanders over de vloer te hebben. Binnen een uur stond ik in de keuken spullen uit de koelkast te pakken, de wasmachine te bedienen en zat ik comfortabel in een stoel. Het voelde als thuis! 




Uitgerust, schoon en met veel tips zijn we maandagochtend verder getrokken. Van de tips hebben we die week goed gebruik gemaakt: mooie wandelingen en schitterende plekken wat ons dus nog vaak aan dit echtpaar terug deed denken!











Met dank aan Andert en Marinka voor de prachtige foto's!

Geen opmerkingen: