woensdag 26 oktober 2011

Een unieke foto


Deelneemster Wyneke stuurde ons een bijzonder plaatje. Het is namelijk helemaal niet makkelijk om een zwaar gesluierde vrouw zover te krijgen dat zij op de foto wil. We vroegen Wyneke hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen:

"Ik was die dag al lang aan het zoeken naar hoe ik zo een gesluierde vrouw goed op de foto zou krijgen. Maar dat bleek inderdaad lastig, ook omdat ik ze niet wilde shockeren of inbreken op de cultuur. Met deze vrouw heb ik een heel kort praatje gemaakt; in Istanbul. Ik weet eigenlijk niet hoe ik precies met haar in contact kwam, we hebben dacht ik wel een foto gemaakt van haar zoontjes (ik vermoed dat ze dat waren). Ik vroeg toen of we ook met haar op de foto mochten en dit mocht. Een echt gesprek was niet mogelijk, mede denk ik door de taal en ze was ook niet heel enthousiast om heel veel te vertellen. Wel kwam ik te weten dat ze uit Saudi Arabië kwam. Nee, ze wilde geen geld voor de foto."

***

Bedankt Wyneke, goed gedaan! Er is een kortingsbon naar je onderweg.
Heb jij ook een foto van een bijzondere ontmoeting? Mail hem naar avantareizen.blogspot(at)hotmail(dot)com.

Geen opmerkingen: