Het is deze zomer al een paar van onze deelnemers en reisleiders overkomen: bagage kwijt! Als je onderstaand filmpje bekijkt is het eigenlijk bijzonder dat dit niet veel vaker gebeurt. Alleen al op Schiphol worden dagelijks 120.000 tot 180.000 stuks bagage verwerkt.
Wat te doen als je zorgvuldig ingepakte tas niet is aangekomen? Uiteraard maak je melding bij de luchtvaartmaatschappij en vul je de benodigde formulieren in. De
stickers met streepjescode op je boarding pass zijn nodig om je bagage te kunnen traceren. Soms komt de vermiste bagage een paar uur later met een volgende vlucht, soms duurt het een dag of langer voor het terecht is en in heel zeldzame gevallen zie je je tas nooit meer terug. Het kan zijn dat de luchtvaartmaatschappij je een vergoeding geeft om direct wat nieuwe spullen te kopen. Daar is echter niet altijd gelegenheid voor, bijvoorbeeld omdat het middenin de nacht is, je direct verder moet reizen of simpelweg omdat er geen winkels zijn.
|
Eerste Hulp bij Vermiste Bagage |
Houd daarom van tevoren rekening met dit soort voorvallen en stop een noodpakketje in je handbagage. Een schoon t-shirt, ondergoed, sokken, tandenborstel en kam in een stevige plastic zak nemen nauwelijks ruimte in beslag en helpen je de eerste dag zonder bagage door. Stop vloeibare dingen zoals deodorant en tandpasta in
je plastic zakje met vloeistoffen.
|
Noodpakket en zakje met vloeistoffen
|
We hopen dat jouw bagage straks gewoon op de bagageband verschijnt!
1 opmerking:
Denk er ook aan dat de vloeistoffen (gel, shampoo, deo) in een verpakking van max 100 ml moet zitten. Kwam vanacht terug uit Australië en kon, heel suf, mn halve toilet-tas in de prullenbak gooien.
Een reactie posten