maandag 21 februari 2011

Aloha!

Het is wat stil hier op de blog. H. is in Zuid-Afrika voor drie weken en EDV (dat ben ik) zat op Maui, Hawaii. Maar ik zit weer op mijn post, met - uiteraard - veel reisinspiratie en foto's.
Het lijkt wel of tijdens het reizen je zintuigen op scherp staan!



Ik zag...

Een argeloze monarchvlinder op een limoenboompje landen, waar hij direct belaagd werd door een felgroene, tussen de bladeren haast onzichtbare gekko.

Overal bloemen, de een nog groter en feller van kleur dan de ander.

De kleuren van een schitterende zonsondergang, elke dag weer.

Een dichte groene jungle, waar planten en bomen onder de ideale omstandigheden allemaal reusachtig groot worden.

Een zeeschildpad in de branding, een koereigertje in het gras.



Ik hoorde...

De golven, die na hun lange reis over de Stille Oceaan dreunend tegen de rotskusten van Maui slaan.

De walvissen; ze kletsten met hun staart en vinnen op het water, bliezen hun adem uit met een luidruchtig 'whoosh!' en zongen naar elkaar (dit gezang kun je horen met een hydrofoon, maar ook gewoon als je aan het snorkelen bent).

Het vogelconcert in de heel vroege morgen, toen ik door de jetlag al uren wakker was.



Ik rook...

De geur van de verse bloemenslinger om mijn nek, na aankomst op het vliegveld van Kahului. Aloha!

Een opgefriste jungle na een tropische stortbui.


Ik proefde...

Bananenbrood, vers uit de oven, gebakken met bananen uit eigen tuin.

Heerlijk zoete ananas.

Coconut candy en smoothies met kokosmelk, suikerrietsap en veel tropisch fruit.



Ik voelde...

De tropische bries toen we uit het vliegtuig stapten.

De deining toen we met de boot middenin een walvissenvechtpartij terecht kwamen en de kolossen met volle vaart op elkaar inzwommen.

Het zand tussen mijn tenen, de zon op mijn huid.


Geen opmerkingen: